Dział pomocy i obsługi klienta
Potencjalny gracz powinien skupić się na wielu istotnych czynnikach, kiedy decyduje się na grę w kasynie internetowym. Szczególnie jeśli planuje grać na prawdziwe pieniądze. Najważniejszą rolę odgrywa bonus powitalny, oferta gier, dostępność kasyna na żywo i oczywiście bankowość. Wiele osób pomija jeden istotny szczegół, na który także należy zwracać szczególną uwagę – dział pomocy.
Kiedy rejestrujemy się w jakimś serwisie lub rozpoczynamy dopiero korzystanie z jego usług, w ogóle nie bierzemy pod uwagę tego, że cos może pójść nie tak i wystąpią jakieś problemy. Wtedy kłopoty zaczynają się piętrzyć, ponieważ nie wiemy, jak sobie z nimi poradzić. Tak samo jest w kasynach internetowych. Każdy internetowy salon gier został zorganizowany w taki sposób, aby wszystko przebiegało bez najmniejszych problemów, ale jak dobrze wiemy – wszyscy jesteśmy inni i to, co dla jednego jest oczywiste, dla drugiego może stanowić barierę nie do przeskoczenia. W tym przypadku przydaje się dobrze rozbudowany dział pomocy.
Obszerny dział FAQ
Jeszcze większy odsetek internautów pomija fakt istnienia czegoś takiego jak FAQ, czyli zebranych w jednym miejscu najczęściej zadawanych przez innych graczy pytań. Jeśli obsługa kasyna zwróci uwagę na to, że duża część osób pyta o jedną rzecz, decyduje się na zamieszenie tego pytania i odpowiedzi na nie w FAQ, aby zaoszczędzić czas zarówno sobie, jak i swoim użytkownikom.
Niestety większość osób w ogóle nie chce spojrzeć na FAQ, jeśli ma jakiś problem i od razu szuka kontaktu ze specjalistą. W ten sposób wydłuża się czas odpowiedzi na problematyczne pytania, ponieważ konsultant musi odpowiedzieć na wszystkie pytania – zarówno te błahe, jak i problematyczne, których rozwiązanie wcale nie jest takie proste.
Dlatego niekiedy o wiele lepiej, wygodniej i szybciej, jest po prostu przeszukać FAQ, Internet, a dopiero na końcu decydować się na bezpośredni kontakt ze specjalistą. Oczywiście decyzja należy zawsze do osoby, u której problem wystąpił. Niekiedy od razu wiemy, że sprawa jest cierpiąca zwłoki i należy od razu kontaktować się z obsługą kasyna.
Czym powinien charakteryzować się dobrej jakości dział FAQ?
Dobrze zorganizowany dział FAQ powinien być podzielony na wszystkie sektory działalności serwisu jak np.: rejestracja, konto, bonusy i promocje, gry, bankowość itd. Każdy z działów powinien być podzielony na dodatkowe podkategorie, w których znajdują się najczęściej zadawane pytania, wraz z wyczerpującymi na nie odpowiedziami.
Niestety, w dzisiejszych czasach wiele serwisów internetowych organizuje swoje działy pomocy „byle jak”, skupiając się jedynie na tym, by ów występował, dopiero drugorzędną kwestią jest jakość. To właśnie tego typu stron internetowych należy unikać. Użytkownik poszukujący informacji na dany temat dostaje ogólnikowe odpowiedzi, które nijak odnoszą się do rzeczywistości i jest zmuszony do bezpośredniego kontaktu ze specjalistą.
Warto zwrócić także uwagę na język, w którym FAQ zostało napisane. Oczywiście język angielski jest uniwersalny i 70% osób poruszających się po sieci, potrafi sobie z nim poradzić, ale brak tłumaczenia na język polski może świadczyć o braku skupienia twórców na dziale pomocy, co powinno od razu zapalić lampkę ostrzegawczą w głowie potencjalnego nowego użytkownika.
Obsługa klienta
To część działu pomocy, która odgrywa kluczową rolę i na niej należy się skupić przede wszystkim. Możliwość kontaktu z konsultantem odgrywa tak ważną rolę, ponieważ wiele serwisów wymaga wręcz w niektórych sytuacjach bezpośredniej rozmowy ze specjalistą. Jako przypadek mogą posłużyć dwie niezwykle istotne kwestie, o których użytkownicy nie zawsze zdają sobie sprawę.
- Weryfikacja danych konta. Kasyno internetowe zawsze może wymagać dodatkowego zweryfikowania tożsamości użytkownika. Jest to podyktowane przede wszystkim prawem międzynarodowym i warunkami licencyjnymi. Gracz musi wtedy przesłać do specjalisty 1 lub 2 dokumenty potwierdzające dane osobowe i adres.
- Aktywacja bonusu lub promocji. Duża część kasyn internetowych wymaga od swoich użytkowników skontaktowania się ze specjalistą, w celu aktywowania wybranego bonusu lub promocji.
Jak widać, są to niezwykle istotne kwestie, które mogą zdecydować o sensie inwestowania swoich pieniędzy w zabawę na danym serwisie. Co, jeśli ktoś nie potrafi porozumieć się w języku angielskim, a kasyno nie zapewniło konsultanta w języku polskim? Wtedy może pojawić się ogromny problem.
Obsługa klienta w języku polskim
Dlatego jedną z najważniejszych kwestii dla osób, które nie znają języka angielskiego, jest sprawdzenie, czy można skontaktować się w języku polskim. Dla dużej części graczy z Polski brak obsługi klienta po polsku, powinno dyskwalifikować dany serwis.
Formy kontaktu
Nie każdy czuje się komfortowo, wiedząc, że rozmawia na żywo z inną osobą. Z kolei druga osoba preferuje rozmowę głosową. Dostępność form kontaktu to kluczowa sprawa, którą należy bezwzględnie sprawdzić, zanim zdecydujemy się na rozpoczęcie przygody z danym serwisem.
Dobre kasyno powinno zapewniać następujące możliwości rozmowy z konsultantem:
- Czat na żywo – najpopularniejsza i najwygodniejsza forma kontaktu. Odpowiedź uzyskuje się już w kilka minut.
- Wiadomość e-mail – bardziej oficjalna forma kontaktu, która przydaje się, kiedy ktoś musi dopełnić formalności. Odpowiedz w tym przypadku może przyjść po kilku godzinach.
- Rozmowa telefoniczna – mniej popularna forma kontaktu, polegająca na zadzwonieniu na podany numer, a specjalista oddzwania, kiedy tylko będzie dostępny.
Ważne!
Przed próbą kontaktu, warto sprawdzić, w jakich godzinach jest dostępna dana forma kontaktu, ponieważ czas pracy konsultantów może się różnić, szczególnie jeśli kasyno zdecyduje się zatrudnić kogoś posługującego się jeżykiem polskim.